Tuesday, January 13, 2009

4 Cara Melawan Zionis LaknatuLlah [Review]


Saban hari, berita yang sama kedengaran. Dan yang terbaru, ahli-ahli parlimen Malaysia tampak semakin peduli bab ini. Namun, sampai bilakah ia akan tinggal resolusi sahaja? Sampai bila ia akan jadi usul sahaja?

Hasil perbincangan dengan beberapa figure-figure pelajar, saya ada 4 penyelesaian yang ganasz terhadap isu ini. Semoga kita sama-sama dapat berfikir!!!




1) HANTAR ASKAR-ASKAR MALAYSIA KE FALESTIN!!!



Berhenti adakan tekanan kepada kedutaan Israel mahupun USA mahupun Mesir. Apalah kita di pandangan mereka. 5000 orang, hatta 1,000,000 orang pun mereka tidak akan peduli. Kerana apa? Kerana mereka sedang rakus membunuh dengan kejam 1,500,000. TANPA HIRAUKAN HAK ASASI MANUSIA yang mereka sendiri pejuangkan. Kalau nyawa 1,500,000 pun mereka berani ratah, apa sangatlah suara 5000 orang yang kalau disergahkan dengan pistol air pun lari bertempiaran. Lagi-lagi pabila polis kita sendiri mempertahankan mereka di negara kita sendiri!!! Pos polis didirikan, FRU bersiap siaga sehingga sanggup mengorbankan solat jumaat mereka.

Penyelesaiannya?

Serbu Kementerian Pertahanan dan Kementerian Perdana Menteri. Jangan biarkan apa yang dijaja di Parlimen tempoh hari, tinggal kenangan. Himpun seramai yang boleh, agar kerajaan benar-benar serius ingin melunyaikan yahudi keparat.

Caranya?

Hantar bantuan makanan? (Hampeh gile!)
Hantar pakaian? (Apa ni?)
Hantar selimut? (Ni je yang korang termampu nak kasi?)

Kita desak agar kerajaan hantar tentera ke sana. Bila masa peperangan, itu yang dipinta, bukan selain itu. Api lawannya api. Api ini sama sekali tidak akan dapat dipadamkan dengan air, bilamana hukum alam sama sekali ia tidak ingin pedulikan.

Pada masa inilah, 'tentera black hawk down' diperlukan. Pada masa inilah peluru berpandu jarak jauh pakistan diperlukan. Pada masa inilah, seluruh kekuatan nuklear Iran diperlukan.

Buktikan pada dunia, tentera kita bukan hanya sebagai hiasan dan tontonan ketika merayakan Hari Kebangsaan. Atau sekadar bermain pancaragam dalam majlis-majlis keraian.

Askar-askar inilah yang sepatutnya digunakan sepenuhnya untuk melawan keangkuhan Barat dan Israel. Apabila pemimpin dapat menghilangkan perasaan takut mereka terhadap bayang-bayang mereka sendiri.



*****





2) NEGARA TOLAK SEMUA BARANG AMERICANA (+++ ISRAELI BASED) DARI MASUK KE DALAM NEGARA!!!


Apakah kita menyangka, dengan masing-masing kita memboikot syarikat-syarikat USA dan Israel akan meruntuhkan ekonomi mereka? Sama sekali tidak. Namun, saya berpendapat bahawa usaha sekecil itu juga adalah sekecil-kecil usaha kita (selepas membenci) yang perlu diteruskan dari masa ke masa.

Di sini, kerajaan Malaysia juga harus memainkan peranan. Tidak cukup dengan mewarwarkan kepada rakyat untuk boikot, jika kita sendiri, yakni negara ini menggunakannya secara meluas. Kesannya, semua rakyat merasakan 'kempen boikot' ini adalah sama sekali mustahil dilakukan.

Negara perlu tegas. Bukan sekadar bersikap retorik, cakap-cakap aja. Semangat-semangat aja. Bila dipertontonkan di khayalak, bukan main rancak lagi mereka berpidato di parlimen. Namun hasilnya?

Malah isu boikot juga diperlekehkan,,,

Kerana kita bergantung ekonomi pada Mereka,,,

Sampai bila?

Saya mencabar kerajaan Malaysia agar menyingkirkan kedutaan Amerika Syarikat, sepertimana yang dilakukan oleh negara kecil, Venezuela.

Selain itu, tindakan yang paling drastik yang perlu dilakukan oleh kerajaan ialah memberhentikan import dan eksport barang-barang Amerika Syarikat dan Israel ini. Dalam masa yang sama, barang-barang sedia ada di negara ini sewajarnya tidak dibazirkan, kerana kita masih ingin menjaga ekonomi dalam negara.

Segala polisi untuk bertegas menegakkan al-haq ada di tangan pemimpin-pemimpin yang telah kita sama-sama pilih. Apa yang mampu kita buat sekarang?

Desak mereka ke arah itu!!!



*****





3) PENGKADERAN RIJAL-RIJAL DIPERHEBAT!!!



Apabila tempohari, negara-negara lain menawarkan diri untuk berjihad bersama di Falestin, mereka meminta kita untuk kembali ke negara kita sendiri dan berjihad di sini?

Bom negara sendiri ke?

Ternyata tidak. Tugas kita ialah menegakkan kembali khilafah ini, dengan mengumpulkan orang-orang islam yang ingin sama-sama memahami islam. Membekalkan mereka dengan kefahaman yang utuh dan menanamkan dalam diri mereka keimanan yang dimiliki oleh sahabat-sahabat, salaf as-soleh.

Kita bukan sekadar berdakwah kepada mereka, malah memberikan kefahaman dengan Tarbiyah. Yang kita sama-sama imani dapat melahirkan ar-Rijal.

Bagi yang selama ini tidur, ataupun pergi ke halaqah dengan kepala yang pusing. Tanpa memahami pun yang mereka sebenarnya mengharapkan sesuatu yang besar daripada wasilah tarbiyah ini, berubahlah.

Anda harus yakini bahawa apa yang anda lakukan di Malaysia ini, walaupun sekadar menghadiri halaqah mingguan, ia merupakan suatu metode kita untuk mengembalikan islam di mata semua. Supaya ia kembali menaungi dunia dengan rahmatnya. Sesungguhnya, besar peranan 'sembang-sembang' mingguan itu.

Ketahuilah, kita sedang membina rijal-rijal untuk islam. Kita sedang mengumpulkan tentera-tentera untuk menegakkan agama Allah ini.


*****




4) JANGAN SIBUKKAN MINDA RAKYAT DENGAN PERKARA-PERKARA REMEH!!!


Ini merupakan paparan muka depan Kosmo beberapa hari yang lepas. Sangat memeranjatkan.

Ketika kita sedang resah gelisah memikirkan permasalahan yang menimpa umat sedunia. Ketika Seluruh dunia, tidak kira apa agama dan bangsa merintih kesedihan akan kekejaman ketidak peri kemanusiaan yang ditunjukkan oleh Yahudi LaknatuLlah. Ketika orang-orang Falestin dibunuh dan menjadi bahan ujikaji senjata-senjata percubaan.

Umat disibukkan dengan isu artis, isu hiburan, isu minyak, isu sukan, isu akademik dan hal-hal kecil yang lain. Apakah kita tidak mengetahui, inilah dia agenda Zionis dalam melalaikan kita!

Tidakkah mata kita terbuka? Malah selama ini, ketika kita sibuk mendengar pelbagai berita-berita hiburan dan berita gembira, keseronokan berita piala-piala sukan, juga disibukkan dengan isu-isu semasa yang direka-reka, ketika itu seluruh umat islam sedang merintih.

Fokus kita semuanya telah dipesongkan kepada hal-hal mengarut yang sama sekali tidak patut dipedulikan, hingga kita terlupa, kita tidak mustahil berada di tempat mereka.

Tidak mustahil suatu hari nanti, kita juga menjadi mangsa!!!


*****


"Ya Tuhan Kami, janganlah Engkau jadikan kami (sasaran) fitnah bagi orang-orang kafir..."
(Al-Mumtahanah:5)





Abu Khalid
Jaisyu Muhammad
[Rindu Sembelih Yahudi LaknatuLlah]


6 comments:

zahidzuhri said...

Teruskan pengkaderan...go go prof husaini! =) hehe

3p4h said...

Assalamualaikum.

Komen 1(Hantar askar2 Malaysia ke Palestin)
-Apakah saudara berasa yakin dgn apa yg saudara fikirkan? Cuba fikir byk kali.

Komen 2 (Boikot)
Memang ada benarnya apa yg saudara katakan. Untuk lebih berjaya, rkyt Malaysia sndri khususnya, perlu membuat/produce brg2 kegunaan harian, maka secara tak langsung kita tak bergantung pd brg luar (Amerika ++)

Jika kita tak boleh nk produce, masakan kita boleh hidup tnpanya? Lihat blk fiqh aulawiyah, mna yg lbih utama.

Komen 3 (Pengkaderan Rijal)
Ya! Ini adalah pasti! Perkara utama yg perlu diperkukuh. Ingat, anak muda inilah yg kelak akan menjaga dunia. Jika rosaklah anak muda zaman sekarang ni, maka begitulah juga masa depannya).

Komen 4 (Perkara Remeh)
Inilah yang saya paling takut, bnda kecil diperbesar oleh media. Ke mana hala tuju media sebenarnya (Malaysia). Itulah sebabnya kenapa kita tak boleh nk halang idealisme Yahudi, sbb kita sndri yg da dicorakkan oleh pemikiran Yahudi. Jadi? Gunakan media utk perkasakan agenda umat, bukan bnda remeh sprti ini.

Kesimpulan
Anda boleh rujuk ke entri saya ini (http://3p4h.blogspot.com/2009/01/dedah.html

p/s: Tahniah kerana berani menegakkan yang haq!

ProfHussaini said...

To Zahid:

Allahuakbar!!!

Nta aidon, ya akhi!!!



To 3p4h:

Terima kasih kerana sudi membaca tulisan saya dan memberikan pandangan yang amat bernas!

Saya tiada komen tentang isu 2, 3, dan 4.

Tentang isu 1, saya berasa amat yakin bahawa umat islam ada kekuatan dari sudut ketenteraan. Kita tidak terkalahkan.

Saya bukan bermaksud menghantar askar kita dalam keadaan mati katak ke sana... Namun segalanya perlukan perancangan yang sangat terapi

Rujuk sebuah hadis sahih berkenaan haq persaudaraan dalam peperangan ini:

Jika sesebuah negara itu diserang, maka seluruh anggota negara, diwajibkan mengangkat senjata, tidak kira la askar berdaftar ke atau tidak

(Dalam sirah, semua yang berkuderat, diwajibkan terlibat dalam perang)

Jika tidak, negara disekelilingnya diwajibkan membantu negara tersebut, tanggungjawab itu dipikul oleh negara jiran.

Jika tidak, seluruh umat islam wajib mengangkat senjata melawan mereka!

Jika semasa bosnia diserang, kita mampu menghantar askar-askar kita ke sana, mengapa tidak kini?

Ianya bukan tanggungjawab kita sahaja!!! ianya tanggungjawab semua!!! Semua yang bergelar islam!!!

Malaysia, Indonesia, Mesir, Arab Saudi etc.

Sampai bila kita mahu berdiam diri?

Ontahapo said...

utk yang gheti bahasa arab:

http://www.islamway.com/gaza/

Amir France said...

Assalamualaikum,

Tentera kita pun masih dibelenggu masalah keruntuhan akhlak. Agak-agak kalau iman tak kuat, boleh menang tak ye? HeHe.

Apa-apa pun ana sokong. Wah2, lantang juga ye ayat2 dalam post kali ini.

Terutama sekali ayat :

Rindu Sembelih Yahudi LaknatuLlah

=)

ProfHussaini said...

Susah juga tu kan...

Bak kata Umar:

"Bilamana maksiat kita dan kufar sama, kita akan dinilai dengan kekuatan materi dan perancangan yang kita ada..."

Jika kita masih dalam maksiat, jangan mengharap bantuan Allah.

[Blog Archieve]

[Ahlan Bina]