Wednesday, December 25, 2013

Kenyataan IM Syria

Pembunuhan Dua Hala dan Kebisuan antara rejim al-Asad dan Masyarakat Antarabangsa

21 DISEMBER 2013



Sewaktu pesawat al-Asad menjatuhkan peluru-peluru, bom-bom yang bertan-tan beratnya ke atas Bandar Halab dan kampung- kampungnya ,dan ke atas seluruh pelusuk Negara kami yang terus sabar dengan kelukaan,dan kesannya hilang ratusan nyawa yang tidak bersalah, dan merobek jasad jasad anak-anak kecil yang berharga.

Pada waktu inilah para Diplomatik Barat menyampaikan risalah kepada para pembangkang Syria menjelaskan, bahawa dialog Keamanan pada bulan hadapan berkemungkinan tidak membawa kepada penarikan diri Basyar al-Asad daripada tampuk pemerintahan, dan kemungkinan puak minoriti Alawiyyah akan kekal memerintah walaupun apa terjadi.



Kerajaan Peralihan di Negara ini!

Dan waktu kematian inilah, Russia menjelaskan bahawa Barat meyakini bahawa bahaya al-Asad kurang daripada bahaya pejuang Islam di Syria.

Tiada lagi yang berhak untuk ditutup pintu-pintunya, atau dilipat keizinan-keizinannya dengan diplomasi keji yang merancang jahat, yang datang dengan terang-terangan semua dalam urusan Revolusi Syria, dan semua nafsu atau keinginan yang tidak dikenali, yang keinginan buruk terhadap rakyat Syria, dibongkarkan dan ditunjukkan di hadapan mata dan telinga dunia


Rakyat Syria akan tertanya-tanya mengenai kemampuan penyelesaian politik yang menggantikan regim al-Asad dengan peluru-peluru, bom-bom, dan senjata kimia yang menjadi kesibukan masyarakat dunia yang sibuk tahu mengenai darah dan kesakitan mereka yang tidak bersalah.

Ke mana akan berubah penyelesaian yang dicanang-canangkan? Adakah ianya suatu jalan yang akhirnya merupakan bertolak ansur daripada Revolusi mereka atau menerima pembunuh untuk memerintah mereka pada separa kurun yang akan datang?

Seperti itulah juga anak-anak al-Bab dan Hurriyatan, Ardhul Hamra, dan tanah-tanah Syria lain yang penuh dengan darah dan api, akan tertanya-tanya; bagaimana pula dengan mereka yang tidak mampu menghentikan permusuhan al-Asad dan regimnya, dan tidak mengingkari pembunuhan dan penghancuran harian ini dengan kata-kata sahaja, dan tidak mampu berdiri di hadapan kuasa veto Russia, di hadapan penghinaan yang tidak didahulukan dan tidak dilambatkan, untuk para pembangkang Syria ini menuntut ke Geneva, yang mana menjanjikan kepada mereka Suruhanjaya Peralihan Kuasa yang Berkuasa Penuh?

Telah jelas untuk semua yang bermata dan mempunyai penglihatan, yang belum dibutakan oleh kepentingan diri; bahawa masyakat antarabangsa; walaupun dengan kekuatan dan kehakiman suara-suara mereka; berlengah-lengah dengan regim penjenayah al-Asad, bermula dari mereka mengangkatnya sebagai presiden Syria dan rakyatnya, untuk dia berdiri hadapan cita-citanya yang luas dengan kebebasan, kemuliaan, gah, kemanusiaan yang penuh tanpa berkurang.




Sesungguhnya kami dalam Jamaah IM mempertanggungjawabkan masyarakat antarabangsa terutamanya Iran dan Russia sepenuhnya terhadap kebangkitan rakyat Suriyya yang menyala selama 3 tahun tanpa sebarang respon daripada salah satu mereka. Timbul dari kesedaran hati untuk menyatakan kebenaran kepada dunia atas kelengahan ini

Kami menyatakan untuk anak-anak kami yang teguh di Halab dan seluruh daerah syahid Syria, Kami tidak akan berundur atau melepaskan revolusi kami ini selamanya



Allah berkata, “Kami akan menolong utusan-utusan Kami dan orang-orang yang beriman sewaktu hidup di dunia dan pada hari berdirinya para saksi.

Hari yang tidak bermanfaat kemaafan para penzalim dan bagi mereka laknat dan seburuk-buruk tempat kembali.” Benarlah Allah yang Maha Besar.


جماعة الإخوان المسلمين في سورية
المكتب الإعلامي 21/12/2013




Abu Khalid,
Hamba Allah, Kuli Dakwah.

No comments:

[Blog Archieve]

[Ahlan Bina]