Sunday, May 19, 2013

Berjiwang dengan AES

Masa seolah-olah berhenti berjalan. Tiba-tiba semua kereta kelihatan bergerak perlahan-lahan. Segala-galanya tampak perlahan.

"Oh, di sini ada AES"

Kamera berharga ratusan ribu ringgit itu gagal menjadi 'hidden camera'. Saiznya yang gedabak dan impak maksimanya terhadap poket-poket mangsanya menyebabkan setiap kamera itu yang wujud di atas muka bumi dikenal pasti oleh mereka.

Ditambah teruk lagi apabila dicanang-canang oleh pakar-pakar politik; samada yang berada di dalam medan ataupun sekadar borak-borak kencang dalam usrah.

Aku lihat meter,

"Em 70 je, ok kot", aku lupa meter aku guna 'miles per hour', tak macam kereta-kereta murah Malaysia yang lain.

Aku tekad nak pintas kereta-kereta murah, dengan menghimpit ke lorong melintas,

"Bismillah"

Dalam takut-takut walaupun dah baca basmalah, aku memberanikan diri memandang AES.

"Itu dia... AES..."



Aku pandang matanya, dia pandang mataku semula.

Aku pandang matanya, dia pandang mataku semula.

Aku pandang matanya, dia pandang mataku semula. Tanpa jemu.

Dia snap!!! Flash yang dipancarkan, menyebabkan aku tersentak sebentar...


Terpaksa aku membatalkan hasratku untuk pulang ke Johor, menatap wajah isteri dan anak-anak petang ni.

Hari minggu bersama ikhwah! Yeah!



Abu Khalid
Hamba Allah, Kuli Dakwah.

No comments:

[Blog Archieve]

[Ahlan Bina]