Sunday, March 24, 2013

Repost

Dulu, polisi aku ialah kalau korang nak copy paste, tak payah nak minta izin.

Kalau nak copy paste semua artikel dalam blog ni & buat blog sendiri pun tidak mengapa. Malah dialu-alukan.

Maka, aku mendapat tahu ada yang buat blog baru, dengan nama yang sama, banner yang sama dan ada yang guna post yang sama. Haha. Silakan.

~~*~~

Polisi itu dikekalkan.

Tiada hak cipta.

Anda bebas mengambil mana-mana perkataan, post, gambar atau apa sahaja tanpa memaklumkan nama penulis, atau link ke blog ini.

Ini serius.

Jika dan hanya jika anda merasakan post itu bermanfaat.

Semoga Allah memberikan ganjaran bagi setiap patah perkataan yang ditulis. Memberi ganjaran kepadaku yang menuliskannya, dan kepadamu yang menyebarkannya.

Muslim meriwayatkan dari Jarir bin 'Abdullah, dari Rasulullah s.a.w. bahwa baginda bersabda,"Dalam islam itu, barangsiapa yang memberikan teladan suatu kebaikan, maka dia akan memperoleh pahala ditambah pahala seperti yang didapat oleh mereka yang meneladaninya sesudahnya tanpa mengurangi pahala mereka sedikitpun. Dalam islam itu, barangsiapa yang memberikan teladan suatu keburukan, maka dia akan memperoleh dosa ditambah dosa seperti yang didapat oleh mereka yang meneladaninya sesudahnya tanpa mengurangi dosa mereka sedikitpun."

1 comment:

Anonymous said...

Subhanallah..ana tak pernah copy paste pasal ana pun silent reader n tak pernah trfikir pon utk copy paste mana2 tulisan. Tapi tarbiyah yg ana dpt adalah keikhlasan di jln ni. Alhmdulilah! Teruskn menulis dan semoga untukmu ganjaran yg bsr di sisi-Nya :,)

[Blog Archieve]

[Ahlan Bina]