Sunday, November 10, 2013

Normalisasi, senjata Israel abad 21





Kelebihan fikrah kita yg syumul mempersiapkan kita dgn sudut pandang yg alami dlm jihad dan dakwah

Semua silibus dan bahan bahan fikrah yg kita lalui sejak dari hadza deen (inilah deen) Syed Qutb dan al alam islami Fathi yakan mempersiapkan kita dgn bird's eye view terhadap pertembungan as Sahyuni dan Nasara.

Kita juga talibul seerah dan tarikh alam Islam sehingga kita mampu menyulusi penderitaan umat ini sejak resolusi konvension zion antarabangsa yg pertama 1897 sehingga deklarasi Balfour 1917 dan robohnya benteng terakhir di Beersheba.

Kita hayati perjuangan Syeikh Izzuddin al Qassam (syahid 1935) dan perjuangan Al haj Amin Husaini (muktamar Palestin 1935).

Maka cara kita melihat isu Palestin adalah dari sudut yg alami, syumuliah dan inqilabi.
inilah sudut pandang As Syeikh Dr Yusuf Qardhawi. Dia bercakap dlm bahasa yg kita fahami hanya dgn bacaan pertama.

Manhaj musuh tidak pernah berubah sejak dari hari pertama sehingga hari ini. apa shj perancangan mereka sejak dari White paper sehingga Partition Plan. Dari plan Dalet hingga Yom kippur adalah utk menjadikan Eretz Israel satu kenyataan

Apabila dinamika perjuangan mula tipped in favour of jihad mereka mula menggunakan istilah yg lebih lunak. Two state solution adalah konsep yg sama dgn partition plan dlm fesyen yg fisesuaikan dgn zaman. ketika mereka menjadi semakin 'pariah' di mata dunia mereka mula bercakap ttg open door policy, friendship and fraternity.

AIPAC terlalu biadap lalu mereka bentuk J street yg membidas polisi Israel yg dilihat melanggar hak asasi rakyat Palestin

Normalization adalah bahasa baru utk menjayakan Eretz Israel kurun ke 21
proses normalization ini sangat berjaya apabila buat pertama kalinya Saudi, Malaysia dan Indonesia dan berbelas negara Arab yg lain buat pertama kalinya duduk di dlm Annapolis Conference pada tahun 2007. pertama kalinya!

Duduk sekali dgn Israel mencaturkan masa depan rakyat Palestin di Tebing Barat dan Baitul Maqdis timur.

Tinggal lah 'Malaysia tdk mengiktiraf Israel' retorika yg tdk bermakna
akhirnya minyak sawit FELDA didaratkan di pelabuhan Ashdod
apabila trading minyak sawit ini terbongkar - jawabnya 'minyak sawit itu utk Palestin...'. berani Malaysia nak buat trading dgn Palestin? bodoh di atas kebodohan di atas kebodohan!

Mari kita bincang ziarah ke masjid al aqsa dari sudut pandang manhaj perjuangan kita..

No comments:

[Blog Archieve]

[Ahlan Bina]