Monday, November 30, 2009

Kita ditarbiyyah menjadi jahiliyyah






The Arrivals, suatu pendedahan


Hari ini, manusia sibuk mengejar kekayaan dunia. Mereka bekerja siang dan malam, bukan sahaja untuk memastikan anak, isteri mendapat keperluan asas semata-mata, namun pelbagai kehendak-kehendak lain yang terasa sangat penting, seiring dengan kehendak dunia. Itulah yang berlaku dalam sistem kapitalis; manusia berebut-rebut mendapatkan perkara yang tidak perlu bagi mereka kerana persaingan dengan lawan.

Walau dalam keruntuhan sistem ini sekalipun, manusia tidak mahu keluar dari sistem ini, kerana mereka sudah tersekat di dalamnya, dan tidak mampu hidup di luar sistem ini. Kita boleh lihat betapa sempitnya pemikiran manusia di seluruh dunia yang tidak mahu mengambil sistem lain walhal duit-duit mereka sudah bertukar menjadi kertas biasa, lebih murah berbanding kertas-kertas tisu tandas yang melata.

Mereka tidak sedar, sistem ini adalah suatu sistem untuk mewujudkan hamba-hamba hutang dunia, menjadi hamba kepada pemiutang, menjadi hamba kepada manusia. Keuntungan daripada sistem ini hanya akan diperoleh secara mutlak oleh mereka yang memegang kunci pintunya. Mereka yang selain daripadanya (99% daripada penduduk dunia), hanya menjadi robot yang bekerja, dengan mulut yang tidak mampu bersuara, telinga dipekakkan dan mata yang ditayangkan segala kepalsuan.

Robot ini, bukan sahaja bekerja tanpa henti umpama hamba, namun mereka tertipu kerna minda mereka telah dikawal oleh ejen-ejen propaganda yang mereka akur padanya. Mereka tenteram padanya, mereka rasa selamat dengannya dan gembira menyembahnya. Mereka menjadikannya suatu ilah baru, diperhambakannya. Mereka menjadi hamba, dan mereka gembira.

Dengarkan cita-cita mereka, sungguh, hanya dunia ini menjadi matlamat, kerana hati mereka sudah tertutup, telinga sudah tersumbat, dan di antara mereka dan al-Haq itu ada dinding (Fussilat 41: 5).

Cita-cita mereka adalah dunia. Segala-galanya adalah untuk dunia, untuk meraih keenakan dunia. Akhirat pada mereka adalah mitos dan islam pada mereka adalah suatu ketahyulan. Andai suatu realiti tidak dapat diraih dengan kuderat dan kemampuan, itulah masanya untuk kembali pada tuhan. Hanya tuhan yang dapat melawan kuasa mistik dan keangkeran, begitulah islam di pandangan mereka, sebagai the last resort. Keimanan adalah suatu keraguan tentang hakikat ketuhanan, kealiman merupakan suatu sendaan. Ketaataan merupakan suatu ketaksuban kepada suatu kefanatikan, dari kefanatikan itulah lahirnya penganut yang sesat.

Pemimpin merekalah yang memimpin pandangan umum mereka mengenai segala sesuatu, termasuk perihal agama dan kehidupan.


"Sesungguhnya Kami telah menjadikan apa yang ada di bumi ini sebagai perhiasan baginya, untuk Kami menguji mereka, siapakah di antaranya yang terbaik perbuatannya"

(Al-Kahf 18: 7)


Minda kita dikawal oleh mereka

Bila aku menyatakan bahawa pemikiran ini dikawal dan diacu oleh para pemimpin, tidaklah aku bermaksud untuk berbicara tentang politik sempit BN mahupun PR. Bukan juga semata-mata berkata kepimpinan Perdana Menteri Negara kita. Tetapi aku berkata tentang Khalifah Barrack Obama dan sokongan suatu kuasa besar di belakangnya. Kuasa besar yang menguasai Federal Reserve, dan ekonomi dunia. Kuasa besar yang menapis segala maklumat di seluruh dunia. Kuasa besar yang menguasai segala syarikat-syarikat fesyen, makanan, senjata, dan syarikat-syarikat besar yang kita kagumi seluruh dunia. Dunia kini di genggaman mereka.




Anda berhak untuk tidak bersetuju, namun hakikatnya, merekalah yang memandu hala tuju negara dan dunia. Pemimpin kita juga tidak terlepas daripada tunduk dan akur kepada jari telunjuk mereka.

Melalui segala media massa; televisyen, surat khabar, iklan, majalah, ucapan-ucapan pemimpin, silibus pendidikan kita; propaganda disebarkan. Ia bertujuan agar kita menjadi hamba yang sebenar-benarnya hamba. Kita kononnya diberikan kebebasan suara, namun, itu hanyalah suratan di dalam perlembagaan. Masih ada 'akta keselamatan dalam negara' di seluruh dunia.

Minda kita sudah sepenuhnya dikuasai, hatta apabila tentera syaitan ini menyerang mana-mana negara sekalipun, kita merasakan itulah yang terbaik untuk dunia. Itu yang berlaku di luar negara.

Tentera syaitan ini tidak segan-segan menunjukkan kedajjalan mereka dalam segala tindak tanduk mereka. Dalam filem mereka, dalam lagu mereka, dalam buku-buku mereka, dll, dan kita merasakan itulah gurauan yang digemari dunia kini.

Bila kristian dipermainkan, kita merasakan itulah kekolotan agama itu. Bila islam dipermainkan, kita ingin bersuara, namun kesemua orang-orang kita sudah tewas mindanya. Suara mereka hanya mampu dikeluarkan dalam Friendster, Facebook dan Blogspot sahaja. Mereka tidak sanggup melawan arus yang dibawa oleh pemimpin mereka di seluruh dunia. Itulah kebebasan suara.

Kebebasan suara dengan penjajahan minda.


No comments:

[Blog Archieve]

[Ahlan Bina]